| کد مطلب: ۱۵۶۸۰

ارزیابی‎های خیال‌پردازانه

 ارزیابی‎های خیال‌پردازانه

محمد طبیبیان، اقتصاددان لیبرال ایرانی، در یادداشتی تلگرامی نوشت:«اخیراً عناوین مختلفی در نشریات داخلی و شبکه‌های اجتماعی داخلی مطرح می‌شود که گویا کمونیست‌ها در آمریکا مشغول قدرت گرفتن هستند و تظاهرات دانشجویی در حمایت از فلسطین هم نشان از عروج جنبش‌های کمونیستی است و عن‌قریب سرنگونی سیستم سرمایه‌داری در آمریکا است.

طرفداران اسرائیل و راستگرایان افراطی همیشه با کارت کمونیسم بازی می‌کنند. برای متوحش کردن مردم و جلب همکاری جامعه، این‌بار هم چنین است. ترامپ مرتباً مخالفان خود را کمونیست معرفی می‌کند... نتیجه این سروصدا تبدیل شد به محدودیت مسلمین و آن هم نه عرب‌ها و پاکستانی‌ها که از جمله مسئول عملیات تروریستی یازده سپتامبر هم بوده‌اند؛ بلکه ختم شد به ممنوعیت ورود ایرانیان که به اعتراف آمار بهترین مهاجرین به آمریکا... بنابراین، نبایستی چشم‌بسته به این نوع تبلیغات دل داد.

واقع امر اینکه در آمریکا یک حزب کمونیست هم وجود دارد و آزاد است فعالیت کند. اما تعداد اعضای این حزب در حد ۱۵۰۰۰ نفر است. حتی در حد مجالس شهرستان هم تاکنون نتوانسته‌اند نماینده انتخاب کنند. بنابراین، می‌توان دریافت که ارزیابی‌های داخلی خیال‌پردازانه تا چه‌حد از واقعیت فاصله دارد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی