| کد مطلب: ۱۵۲۹۳

از تهران تا رشت چند کیلومتر است؟

از تهران تا رشت چند کیلومتر است؟

هیچ شهری به اندازه رشت در روزهای بارانی زیبا و خوش‌انرژی نیست. این شهر دیدنی به‌عنوان مرکز استان گیلان سرسبز، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری است که حس و حال زندگی در گوشه به گوشه آن جریان دارد. از میدان شهرداری همیشه زنده گرفته تا بازارهای سنتی و مردمان شاد آن، همگی ارزش رشت را به‌عنوان یک مقصد توریستی چند برابر می‌کنند. اگر از پایتخت‌نشینانی هستید که دوست دارید آخر هفته را به شمال کشور سفر کنید، بد نیست با فاصله تهران رشت و همچنین نحوه خرید بلیط قطار تهران رشت آشنا شوید. همراه ما باشید‌ تا نکاتی ارزشمند را در این خصوص بیان کنیم.

فاصله تهران رشت با وسایل نقلیه مختلف

خوشبختانه استان تهران به استان‌های مازندران و گیلان بسیار نزدیک است و می‌توان به راحتی سفری کوتاه به این استان‌ها را برنامه‌ریزی کرد. کافیست پنجشنبه و جمعه را به سفر اختصاص داده و تجربه هیجان‌انگیزی از اقامت در شهرهای شمالی به‌دست آورید. شهر رشت نیز فاصله چندانی با تهران ندارد و می‌توان در کمترین زمان ممکن به آن سفر کرد. برای آن که به‌صورت دقیق فاصله تهران تا رشت را بررسی کنیم، می‌بایست به وسایل نقلیه مختلف و مسیرهای آن‌ها به‌صورت مجزا بپردازیم. درنهایت می‌توانید بهترین مسیر را انتخاب نمایید.

مسیر هوایی

یکی از راه‌های دسترسی به رشت، مسیر هوایی است. فاصله هوایی تهران تا رشت بسیار کوتاه‌تر از سایر روش‌های حمل‌ونقل است و تنها ۲۴۱ کیلومتر برآورد می‌شود. اگر به دنبال کوتاه‌ترین مسیر دسترسی به رشت هستید، باید مسیر هوایی را در نظر داشته باشید.

مسیر جاده‌ای

یکی از پرطرفدارترین روش‌های سفر به رشت،‌ سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس است؛ ازاین‌رو شناخت مسیرهای جاده‌ای می‌تواند کمک شایانی به دسترسی آسان کند. برای آن که از تهران به رشت برسید، می‌توانید از دو مسیر حرکت کنید. مسیر اول، مسیر قزوین و راه دوم، مسیر چالوس است.

فاصله تهران تا رشت از مسیر قزوین تنها ۲۳۸ کیلومتر است و می‌توانید آن را به‌طور میانگین ظرف مدت ۴ ساعت طی کنید. برای این کار باید در تهران وارد بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری شوید و در ادامه با ورود به اتوبان تهران کرج، به مسیر خود تا قزوین و سپس گیلان ادامه دهید.

مسیر دیگری نیز از جاده چالوس وجود دارد که برای دسترسی سریع به رشت منطقی به نظر نمی‌رسد. اگر قصد دسترسی به شهرهایی چون لنگرود، لاهیجان، رودسر و شهرهای شرقی گیلان را دارید، می‌توانید از مسیر چالوس به این استان بروید. این مسیر ۳۵۱ کیلومتر است و برای طی کردن آن می‌بایست ۶ ساعت زمان صرف کنید.

مسیر ریلی

از دیگر روش‌های دسترسی به رشت از پایتخت، استفاده از مسیر ریلی است. با استفاده از قطار می‌توانید ظرف مدت ۵-۶ ساعت به رشت برسید. این مسیر به تقریب ۳۲۵ کیلومتر طول داشته و از شهرهای مختلفی می‌گذرد. کافیست بلیط قطار تهران رشت را تهیه کرده و رأس زمان مقرر در راه‌آهن تهران حاضر شوید. هر روز در ساعت ۷:۳۰ و ۸:۳۰ دو قطار از تهران به سمت رشت حرکت می‌کنند.

بهترین گزینه برای سفر به رشت کدام است؟

بهترین گزینه برای سفر به رشت را می‌بایست خودتان براساس شرایط مشخص کنید. هر یک از مسافران اولویت‌های مختلفی دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

سریع‌ترین وسیله نقلیه

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به رشت برسید، باید هواپیما را انتخاب کنید. مسیر هوایی تهران رشت بسیار کوتاه‌تر است و می‌توان این مسیر را ظرف مدت ۱ ساعت طی کرد. البته گاهی اوقات زمانی که باید برای حضور در فرودگاه و چک کردن مدارک صرف شود، بیشتر از مدت زمان پرواز خواهد شد. از این رو پیش‌ از سفرهای فوری باید به این نکات توجه داشته باشید.

ارزان‌ترین وسیله نقلیه

اگر به فکر سفر با ارزان‌ترین وسیله نقلیه هستید، می‌بایست با اتوبوس سفر کنید. بلیط اتوبوس‌ تهران رشت در سال ۱۴۰۲ بین ۱۱۵ تا ۱۴۰ هزار تومان است؛ البته در مواقع مختلف بسته به شلوغی جاده‌ها و تقاضا برای سفر، این قیمت تغییر خواهد کرد. اگرچه بلیط اتوبوس ارزان‌قیمت است، اما باید به میزان راحتی صندلی‌ها نیز توجه داشته باشید. سفر با اتوبوس معمولاً سخت‌تر از سایر وسایل نقلیه عمومی است.

ایمن‌ترین و راحت‌ترین وسیله نقلیه

اگر بخواهیم یک وسیله نقلیه را به‌عنوان انتخابی مطلوب معرفی کنیم، بدون شک قطار خواهد بود. بلیط قطار تهران رشت ارزان قیمت است و می‌توانید سفری اقتصادی به رشت داشته باشید. به‌عنوان مثال بلیط قطارهای اتوبوسی ۴ ستاره صبا در سال ۱۴۰۲ برابر با ۱۶۰ هزار تومان هستند و قطارهای ۵ ستاره فدک نیز با قیمت ۳۵۰ هزار تومان عرضه می‌شوند.

در سفر با قطارهای اتوبوسی ضمن پرداخت هزینه‌ای معقول، از امکانات و راحتی قطار نیز بهره‌مند خواهید شد. از سوی دیگر قطار وسیله نقلیه ایمنی است که بی هیچ نگرانی از بروز حادثه، شما را به مقصد خواهد رساند. در قطار تهران و رشت امکانات مختلفی ازجمله سیستم صوتی و تصویری، پریز برق، بوفه، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سرویس بهداشتی و … در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

بلیط قطار تهران رشت ارزان را از فلای تودی بخرید

طبق توضیحاتی که در این مطلب ارائه شد، باید بتوانید بهترین وسیله نقلیه را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید با قطار یا هواپیما سفر کنید، ما یک پیشنهاد هیجان‌انگیز برای‌تان داریم. وبسایت معتبر فلای تودی یکی از معتبرترین مراجع خرید آنلاین بلیط است که بهترین و منصفانه‌ترین قیمت‌ها را ارائه می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با کمترین هزینه بلیط قطار یا بلیط هواپیمای مد نظر خود را به‌صورت آنلاین از فلای تودی خریداری نمایید.

برای این کار می‌بایست وارد صفحه اصلی سایت شوید. سپس از نوار بالایی صفحه، قسمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. گزینه‌های مختلفی از جمله قطار، پرواز، هتل، تور، اخذ ویزا و … در بالای صفحه نمایش داده شده‌اند. با ورود به قسمت قطار یا هواپیما و وارد کردن اطلاعات خواسته شده نظیر مبدأ و مقصد، فهرستی به شما نمایش داده خواهد شد تا از میان آن‌ها انتخاب کنید. پس از انتخاب قطار یا هواپیما، باید هزینه را به‌صورت آنلاین از درگاه‌های موجود پرداخت کنید تا بلیط شما صادر شود. این فرایند در مجموع بیش از ۴-۵ دقیقه طول نخواهد کشید. به همین راحتی فلای تودی شما را برای سفری دلچسب آماده خواهد کرد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی